måndag 3 augusti 2009

bloggfärg och extra kommunmiljarder

Har bytt inställningar och färgen på bloggen efter förfrågning av Lillfisan.
-Är det inte dags att du har en BLÅ blogg mamma..
Försökte förklara att jag hade en grön blogg av respekt för dom vars röster inte räknades i Iran.
Insåg dock att ingen riktigt fattade att bloggen var grön just därför så nu försöker jag mig på att hitta en blåklintsblå bakgrund till min blogg.


Lite sommarblommor från trädgården
2009
Bland annat Blåklint :)

Tack alla snälla, för alla kommentarer som jag fått hittills. Är kul att få reaktioner på det man skriver.
Försöker att uppdatera med jämna och ojämna mellanrum. Ämnena skiftar snabbt och följer ingen given mall utan är just vad rubriken säger funderingar på livet och alla dess skiftningar.


Hörde referatet från Jan Björklunds sommartal i Marstrand i går den 2/8 2009.
Det är skönt att inse att Folkpartiet Liberalernas högsta "höns" (nu får jag säkert på pälsen för det epitetet) inser hur svårt vi har det ute i kommunerna att få ekonomin ihop och att kostnaderna för bla.socialbidrag kommer att skena i höst om det inte redan har satt igång i en del kommuner.
Att kommunerna behöver få tillskott för att klara av kärnverksamheten. MEN då måste också kommunerna inse att det ÄR kärnverksamhet man ska bedriva och inte hotell, flygplatser eller en himla massa projekt.
Jag är glad att MSB (myndigheten för samhällsskydd och beredskap) uppmärksammar gemene man på den nedmontering som sker i Räddningstjänsterna landet över.
Jag tror att vi alla vill ha hjälp om olyckan är framme och då behövs en väl fungerande och snabbt utryckande räddningstjänst. Som dessutom kan rökdyka på en gång när dom kommer till en brand.
Vi behöver tillskott även till den sektorn och det hoppas jag att de extra miljarder som Jan Björklund vill tillföra kommunerna även kommer att komma tillgodo.

Hoppas kan man ju alltid!

Vi hörs!

6 kommentarer:

  1. Grrrr....Allt bra jag skrivit försvann ...*arrrrrg*
    Fin blogg du har ialla fall,blåa varma färger..I like it=)
    Håller med dej om det du skrivit ,inte behöver "små kommunerna" mer pengar inte...Social bidrag ??Äsch,dom konkar ju snart,då är det färdigt med dom bidragen,så där spar dom in pengar,bättre lägga dom på "Stor stockholm" där de inte finns så mycket pengar.
    Men du Maria,vi som arbetar heltid & tjänar bra & inte behöver oroa oss för sjukpension eftersom vi är helt & fullt friska,vi klarar oss ändå vi =)
    Om du söker ngn bra bakgrund så kan du kolla här :
    http://www.thecutestblogontheblock.com/

    Jag sköter min "bak" & du din som sagt ...Hoppas du får må hyfsat =)

    Mången kram från "rövarbandet",sonen din hälsar en extra stor =)

    SvaraRadera
  2. Vill du föresten att jag ska kolla med en kompis om hon kan göra en "bakgrunds" bild med blå klint ??

    SvaraRadera
  3. Carro..
    Ditt svar fullkomligt dryper av ironi :)
    Ja, småkommunerna behöver mer pengar till kärnverksamhet. Dock inte till projekt, hotell, turism och andra satsningar som inte är just kärnverkamhet.

    Tack för tipsen om andra bakgrunder och bilder.
    Just nu är jag rätt nöjd med den här men om/när jag ledsnar så hojtar jag till. Vet ju "vars ge finns" :) så att säga.

    Min baksida är väl så där just nu men det ger sig väl.

    Var rädda om Er allihop däruppe och hälsa "sonen" och alla de andra,
    Kramar/Maria

    SvaraRadera
  4. Skratt..Ironisk?Jag ???näää..Haha...
    Lillan våran tittade på din sida & sa just :
    -Åh,va fina blommor mamma,dom där luktar gott=)
    Ja hon är rolig hon...Jag förstår att du är nöljd för det ä en neutral men fin sida,=)
    Men du vet,om du lessnar så...
    Ja det,med regn bågen ,det är "sånna" som du som lärt mej att se den,efter långa samtal om "att livet går vidare",men ibland ser man som sagt regnet vare sej man vill eller inte,vilket man måste få ,annars syns juh inte bågen =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Carro:
    Hälsa Lillan och tacka för kommentaren :)

    Var rädda om Er och din "baksida"...
    Tack, men ibland har jag svårt att leva som jag lär.. som det där med att försöka se livet som ngt positivt men men... det ger sig!
    :)
    Ha det allra mest bäst där uppe..
    Kramar/M

    SvaraRadera
  6. Haha...Bengt sa just det idag till mej..
    -"Du Carro,du har svårt att leva som du lär..:"
    Haha...jamen de ä bra mycke enklare att va positiv & duktig att hjälpa andra,så är det =)

    SvaraRadera