torsdag 16 juli 2009

Litauens nya sk. "moral-lag"...

Måste ta ett djupt andetag och sortera tankarna.
Har just uppdaterat mig på vad Litauens nya sk. moral-lag kommer att innebära för människor som inte följer den heterosexuella normen.

Jag har i min närhet flera människor som jag älskar och har omtanke om som hör till HBT-Q-kretsen.
När jag börjar att tänka på att dom skulle ses som onormala & farliga enbart på grund av sin sexuella läggning blir jag nästan rabiat.

Litauen är ett land som skrivit under Europa konventionen för människors fri- och rättigheter. Håller med Birgitta Ohlsson, Liberala Kvinnors ordförande att Sverige och alla andra medlemsländer måste protesterar kraftfullt mot detta.

Jag är nog beredd att gå ett steg längre.
Är inte detta ett skäl för att ta en diskussion om dom verkligen ska vara kvar i EU?
Vi vägrar att acceptera Turkiet för att dom inte förbjudit dödsstraff.
Personligen är båda sakerna lika illa..

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar