lördag 1 januari 2011

nytt år... nollor och ettor...


Så skriver vi 11.01.01 eller 01.01.11. Bara en massa ettor och nollor. Kan tänkas vara så att en del känner sig som en etta eller en nolla efter gårdagen. Själv är jag tacksamt befriad från Ågren och hammarslag i dag.

Stora tösen har firat nyår i fjällvärlden och verkar att ha överlevt. Sms:at med henne iaf.
Lilla hjärtat har finfrämmande från Lappland och just nu spelas något sällskapsspel i köket. Hör tärningarna rulla på köksbordet och det fnittras och debatteras om vart annat.
Underbara ungar...



För att nu återvända till de där ettorna och nollorna som jag började med.
Ett nyår är ju både en början och ett avslut så för en gångs skull tänkte jag göra en ettor och nollor lista för det gångna året.

Ett par stor-stora ettor är så klart mina älskade töser. Stora tösen flyttat ner från Norrlandsinland och skaffat både jobb och bostad om än att det varit lite trassigt med det sistnämnda. Lilla hjärtat som landat och kliver på för att till sommaren ta studenten.
En etta är alla de som kämpar för vad de tror på om än i motvind.
En etta lämnas ut med guldkant till de starka kvinnor jag har runt mig.
En etta utdelas till personalen avd 81 och 82 på KSS, till Smärtmottagningen i Falköping och till John, min sjukgymnast på  Kurhälsan Mösseberg av rent egoistiska skäl.

En STOR nolla går till C & KD i Falköping för den uppgörelse de gjort efter valet 2010. Dom anser säkert att dom gjort rätt men enl. mitt ringa förmenade har de lurat sina väljare.

En STOR nolla är de oseriösa andra handsuthyrarna av bostäder som tror att det går att lura skjortan av ungdomar. Vet iaf en som har bitigt sig rejält i svansen på sitt beteende.

En ännu större nolla får trafikverket och Sj dela på. Tror att vidare kommentarer är överflödiga.


 

Dom har ju lyckats med att göra det mesta galet i dessa tider av snö, snö och lite mera snö och kyla.
Sedan har det naturligtvis inte blivit bättre av att man under en himla massa år totalt från  regering och statsmakt valt att inte se till att man underhållit det som måste underhållas.
En  som har skrivit bra om frågan är Anne Marie Ekström. Klicka på hennes namn så kommer du till hennes blogginlägg och skåda även svar från en lite lätt irriterad Leif.

Men en dag som denna går den allra allra största nollan som går att hitta till de två stora drakarna som kallas kvällstidningar.
Att i dag innan den tekniska undersökningen är klar publicera nekrologer över Per Oscarson och hans hustru Kia Östling känns både så osmakligt och lösnummer-jagande.
Flera nollor som de två drakarna har kvalificerat sig, kan jag ge, till men i dag så får det räcka med denna.



Nu hoppas jag att solen även ska lysa i morgon och att det kommer vara ett skönt promenadväder då jag stannade inomhus i dag för att knattra ner den här och "bara vara"

God fortsättning, Gott Nytt År

och

Ha det!




2 kommentarer:

  1. elisabethholmstrom@msn.com1 januari 2011 kl. 22:01

    Håller med dig ang Per O..helt osmakligt.

    Men nu blickar vi framåt..Detta år blir vårt...igen!!

    SvaraRadera
  2. Ett härligt nyårsinlägg, Maria! Vi har som tradition att hela familjen ska prata om både det gångna och det kommandet året. Vad var bäst, vad var värst, vad minns man, vad sticker ut? Vad väntar man sig, vad hoppas man på, vad fruktar man?

    Hoppas på ett år med många ettor och få nollor för dig. :)

    SvaraRadera