fredag 12 juni 2009

Sommarlov!!


Regnet står som spön i backen... och det är sista dagen i skolan för många.
Både hägg och syren har blommat över för i år. MEN jag har en syren buske som står på min framsida, en syren-sort som tydligen är senare än de vanliga.
Den är otroligt vacker just nu, skiftar i allt från vitaste vitt till mörkaste lila där klasarna inte slagit ännu inte slagit ut.
Kortet ovan är taget i går av L, min minsta som påbörjar sitt näst-näst sista sommarlov.

Reflekterat lite över var tiden tar vägen. När jag tittar på mina två troll och inser att en av dom är vuxen nu, den andra snart där hon också.
Här vid midsommar är det sjutton år sedan som dramatiken runt lillans födelse drog igång och det känns som om det var igår vi hade poliseskort genom Borås för att ta oss till BB.
Cirkeln kan väl kanske ses som sluten nu när vi faktiskt bor här nere. Då när hon föddes var vi på semester i regionen.
Det är väl konstigt att man alltid ska bli så sentimental när det är skolavslutning!

På måndag ska vi i Folkpartiet Liberalerna i Falköping träffas för att fira våra valframgångar i Europavalet i söndags.
Funderar lite på vad jag ska säga där men det brukar lösa sig.
Känns kul att styrelsen har tagit initiativet och bjuder alla medlemmar till en liten sammankomst för att fira och som en sommaravslutning.
Sommarlov från politiken, kan man verkligen ta det?
Jag tror inte det. Jag har under de år jag varit engagerad insett att politiken på vilken nivå det än vara månde tar varken semester eller jul-lov. Vilket en del kommunalråd borde lära sig. Har varit med om att i en kommun jag bodde och var politiskt verksam hamnade i en kommunal kris. Då var kommunalrådet på "semester". Hade inte ens informerat vice kommunalråd om sin ledighet. Mediedrevet gick hårt åt både honom och åt oss som inte kunde svara på var han fanns, men ingen kunde nå honom.
Jo, han sitter kvar än men det är inte mitt fel!
:)

Ska göra lite annan nytta nu!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar